Współcześnie zarządzanie firmą znacznie częściej wymaga od właściciela zlecenia niektórych obowiązków zewnętrznym podmiotom. Dotyczy to zarówno z kwestiami bieżącymi, jak i z zadaniami oddalonymi w czasie. Raporty roczne budzą strach dla licznych firm. Prócz tego nie każda placówka zatrudnia na tyle przeszkolonych pracowników, by w sposób profesjonalny takie zestawienie zinterpretować. Z tego powodu coraz częściej firmy polegają na usługach agencji reklamowych w tej kwestii. Renomowane agencje reklamowe nie tylko traktują każdego klienta indywidualnie, ale też każdy strategiczny szkic stwarzają od zera. Tak właśnie jest w przypadku raportów rocznych z funkcjonowania określonej firmy – zleceniodawcy. Raporty są zazwyczaj konstruowane od podstaw, bez uniwersalnych szablonów, z wzięciem pod uwagę charakterystyki konkretnego podmiotu. Zatrudniająca fachowców agencja reklamowa ma na względzie również cel konstruowania takiego raportu, jego wykorzystanie w praktyce. Podczas tworzenia raportu rocznego bardzo istotne są również cykliczne spotkania konsultacyjne z reprezentantami danego klienta. Indywidualnie zaprojektowany raport przedstawia treści zarówno statystyczne jak i inne w atrakcyjny, a jednocześnie fachowy graficznie sposób. Różnego rodzaju badania rynku są przy tym przygotowywane przez fachowców z branży marketingu. Oferta firmy, prezentacje produktu lub usługi, prezentacje wizerunkowe . Można więc efektywnie wykorzystać je w dalszych posunięciach przedsiębiorstwa, tak w wymiarze materialnym, jak i planów całościowych.